• No-nonsense maaltijden voor een aantrekkelijke prijs
  • Wij koken vers, afhalen op dezelfde dag

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je veel antwoorden in de volgende categorieën: Maaltijden en ingrediënten, Bestellen, Betalen, Afhalen en opdienen. Mocht jouw vraag en antwoord er niet bij staan, neem dan contact met ons op.


Maaltijden en ingrediënten

Waaruit bestaat een maaltijd?

Een portie is een volledige avondmaaltijd. Soms is dat pasta of stamppot, maar soms ook wat uitgebreider met een bijgerecht of een salade. Wij zorgen ervoor dat er altijd een gevarieerde maaltijd op tafel staat, met een goeie balans tussen groenten, koolhydraten en een eiwitproduct.

 

Ik ben vegetariër, zijn er ook vegetarische opties?

Mooi! Minstens één dag per week is de maaltijd helemaal vegetarisch. De andere twee dagen van de week kun je altijd een vegetarische variant van het gerecht bestellen. In dat geval vervangen we de vlees optie door een vervangend product of laten we het helemaal weg. de vegetarisch variant en/of vegetarische opties kun je selecteren bij het bestellen. Het is dus mogelijk om een vega en een niet-vega gerecht te bestellen.

 

Ik ben veganist, zijn er ook veganistische opties?

Bont in de keuken kookt nog niet veganistisch. Maar bij veel vraag is dit wel een overweging. 

 

Ik heb een allergie, kunnen jullie daar rekening mee houden?

Bij ieder gerecht staan de aanwezige allergenen vermeld. Als je een allergie hebt en er staat een * achter de betreffende allergeen in de maaltijdomschrijving, dan kan het worden vervangen of worden weggelaten. Dit kun je aangeven in het 'Opmerkingen'-veld op de laatste pagina van het bestelformulier. Vermeld duidelijk welk gerecht allergeenvrij moet zijn. Hoewel we er alles aan doen om allergeenvrij te werken, kan kruisbesmetting nooit helemaal worden uitgesloten.

 

Welke gerechten kan ik verwachten?

Bont in de Keuken kookt een mix van verschillende keukens. De ene keer staat er stamppot op het menu, een andere keer Japanse noodlesoep. We proberen het menu iedere week afwisselend te maken zodat er altijd wel een maaltijd bij zit die je lekker vind. We geloven ook in normaal eten. Dus geen liflafjes, ingewikkelde gerechten met rare ingrediënten . Maar gewoon een bord lekker zelfgemaakt eten op tafel.

 

Kunnen mijn kinderen ook mee-eten?

Jazeker! Een maaltijd is genoeg voor een volwassene. Jonge kinderen kunnen bijvoorbeeld een portie delen. Zijn je kinderen al wat ouder, dan kunnen ze mogelijk een hele portie eten. Wat er over blijft houd je in de koelkast nog zeker twee dagen goed.

 

Ik ben een grote eter, zijn de porties toereikend?

De porties zijn voldoende voor een gemiddelde volwassene. Ben je een grote eter, of heb je gewoon veel trek? Bestel dan gewoon twee toetjes voor jezelf. 


Bestellen

Wanneer kan ik bestellen?

Je kunt via de website een bestelling plaatsen vanaf het moment dat het menu op de site staat, tot uiterlijk 23:00 de dag voor de 'afhaaldag'. Voorbeeld: Als je het gerecht van maandag wilt bestellen, zorg dan dat deze voor zondagavond 23:00 bij ons besteld is. Elke zaterdag rond het middaguur wordt het menu voor de aankomende week in de webshop gezet en kun je bestellen.

 

Moet ik meerdere porties bestellen?

Nee hoor. Je kunt gewoon één portie bestellen bij ons. Je kunt voor één dag bestellen of direct voor meerdere dagen in de week. 

 

Mag ik ook alleen toetjes bestellen?

Wij vinden dat je eerst je bord leeg moet eten en dan pas aan het toetje kan. Daarom kan je pas een toetje bestellen als je minstens 1 maaltijd bestelt. Hoeveel toetjes dat er zijn, mag je helemaal zelf bepalen.

 

Ik wil een gerecht bestellen, maar op een andere dag ophalen dan aangegeven in de webshop.

Helaas, dat kan niet. Omdat we wekelijks op drie vastgestelde dagen vers koken op bestelling, houden we niets over en koken we ook niet 'vooruit'. Zo gaan we voedselverspilling tegen. Omdat we ons per dag willen focussen op één gerecht, koken we slechts het gerecht dat er voor die dag op het menu staat.

 

Ik heb een bestelling gedaan, maar het komt toch niet goed uit

Oeps! Soms komt het voor dat je al besteld hebt en dat het toch niet zo handig uitkomt. Geen probleem, neem contact op en dan kunnen we kijken of we misschien een dag later kunnen leveren, of op een ander tijdstip. Het annuleren van een bestelling kan natuurlijk ook. Dit kan je doen tot uiterlijk 12:00 op de afhaaldag. We zullen dan het reeds betaalde bedrag terug storten.

 

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Je contactgegevens zullen we alleen gebruiken voor de afhandeling van jouw bestelling. We zullen je gegevens nooit delen met anderen of ongevraagd reclame te sturen. Meer informatie vind je op de privacypagina.

 

Wat eten we volgende week?

Het nieuwe menu verschijnt op de zaterdag rond het middaguur voor de nieuwe week in de webshop. Vanaf dat moment kun je die ook bestellen. 

 

Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwe weekmenu's?

Je kunt ons volgen op Facebook en Instagram, waar wij wekelijks het nieuwe menu zullen plaatsen. Ook kunnen wij je per email op de hoogte houden. Laat je gegevens achter via het contactformulier, dan sturen we je iedere week het nieuwe menu toe. Wil je onze e-mails niet meer ontvangen, dan kun je je met één bericht afmelden via info@bontindekeuken.nl.


Betalen

Op welke manier kan ik betalen?

Tijdens het bestelproces krijg je automatisch de mogelijkheid om te betalen via iDEAL. Je kunt vervolgens zelf kiezen van welke bankrekening je de betaling wil doen. Zodra de iDEAL betaling is voltooid, wordt jouw bestelling geplaatst en krijgen wij daar bericht van.

 

Kan ik ook contant betalen?

Contant betalen is niet mogelijk in verband met de coronamaatregelen.

 

Waarom zijn jullie een stuk goedkoper dan afhalen bij een restaurant?

Om verschillende redenen. Wij koken vanuit huis en hoeven daarom geen huur van een pand te betalen. Ook hebben we geen personeel in dienst. Bont in de Keuken serveert degelijke, originele  en voedzame maaltijden die je zelf ook op tafel zou kunnen zetten. De luxe 'thuis uit eten' ervaring laten we liever over aan de vele goede restaurants die Gouda rijk is. Onze prijsstelling is vergelijkbaar met die van een bezorgpizza of een McDonald's menu. We geven je graag die gezonde extra optie als koken even niet uitkomt.

 

Waarom zijn jullie duurder dan zelf koken?

Voor jezelf koken is altijd goedkoper dan bij ons afhalen. Maar het gemak van het niet zelf hoeven bedenken wat je op tafel wilt zetten, geen boodschappen hoeven doen én niet zelf koken is waar je voor betaalt. Hierdoor houd je ook meer tijd over voor andere dingen. En toegegeven, onze schoorsteen moet ook roken ;-)


Afhalen en opdienen

Waar kan ik de maaltijd afhalen?

Dat kan op de Karnemelksloot in Gouda. Het huisnummer vermelden we in de bevestigingse-mail die je automatisch ontvangt nadat je bestelling is afgerond.

 

Wanneer kan ik de maaltijd afhalen?

De maaltijd kun je, afhankelijk van welke je hebt besteld, afhalen op de dag dat deze wordt gemaakt. In de bevestigingse-mail zie je jouw bestelde gerechten met daarbij de afhaaldag. Vanaf 16:30 tot 18:30 kun je langskomen op het afhaaladres.

 

Bezorgen jullie ook?

We bezorgen op dit moment niet. Bont in de Keuken houdt het graag klein, overzichtelijk en vriendelijk geprijsd. Daarom bezorgen we momenteel niet. Misschien komt daar in de toekomst verandering in. Tot die tijd heb je een kleine wandeling of fietstocht wanneer je jouw bestelling komt ophalen.

 

Krijg ik de maaltijd warm mee?

Nee. Omdat je zelf mag bepalen hoe laat je wilt eten krijg je het gerecht koud mee en warm je het op zo gauw je trek krijgt. Zodoende eet je wanneer het jou uitkomt. Lekker makkelijk dus. 

 

Hoe warm ik het eten op?

Afhankelijk van het gerecht doe je dit met de oven of de magnetron. Soepen warm je het best op in een pannetje. Bij het afhalen van de maaltijd krijg je een mondelinge uitleg hoe je het gerecht het beste kunt opwarmen. 

 

Het is teveel. Moet ik de kliekjes weggooien?

Nee, weggooien vinden wij zonde. De gerechten worden vers gemaakt op de dag dat je deze ophaalt. Daarom kun je de kliekjes nog zeker twee dagen zonder problemen in de koelkast bewaren. Wel even in een bakje doen of afdekken met folie.


Staat jouw vraag en antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op.